România îşi supraestimează capacitatea sa de ţară

România îşi supraestimează capacitatea sa de ţară de tranzit pentru grânele din Ucraina pentru că ea însăşi nu reuşeşte să-şi rezolve propriile probleme legate de transport, a declarat ambasadorul Federaţiei Ruse la Bucureşti, Valeri Kuzmin, într-o intervenţie avută luni la postului public de televiziune Rossia-24, preluată de agenţia de presă oficială TASS, în contextul în care Ucraina acuză Rusia de blocarea porturilor ucrainene pentru a împiedica să-şi transporte grânele şi totodată de furtul cerealelor sale din zonele ocupate de armata rusă.

România îşi supraestimează capacitatea sa de ţară

"Evident, ei (românii) îşi supraestimează capacitatea în privinţa asigurării tranzitului de grâne ucrainene, dacă este să priveşti din punctul de vedere al unui observator obiectiv. E o practică obişnuită în lumea din zilele noastre - publicitate, PR, înainte de toate, şi apoi vom vedea cum va merge", a declarat Kuzmin, în timp ce TASS comentează că intenţia autorităţilor de la Bucureşti este de a transforma România în principala ţară de tranzit a cerealelor ucrainene în UE, informează Agerpres. 

În cele câteva luni de la începerea "operaţiunii speciale militare" ruse în Ucraina - aşa cum îşi numeşte Moscova războiul declanşat împotriva Ucrainei -, prin România au trecut aproximativ un milion şi jumătate de tone de diverse mărfuri ucrainene, a indicat Valeri Kuzmin, care a citat "informaţii disponibile".

Potrivit lui Kuzmin, 1 milion de tone din aceste mărfuri sunt cereale. "Dar chiar şi din acest milion de tone, (...) doar 700.000 de tone au putut fi încărcate şi expediate prin portul Constanţa, situat departe de câmpurile minate ucrainene şi de operaţiunile militare, iar celelalte 300.000 rămân în depozite", a spus el în continuare.

"Aşa cum am înţeles, din aluzii indirecte în media de aici (de la Bucureşti - n.r.), cam acestea ar fi posibilităţile reale ale României", a declarat ambasadorul rus, adăugând că, în acest context, Bucureştiul a fost nevoit să-şi încetinească propriile transporturi de marfă, ceea ce - susţine el - provoacă îngrijorare în rândul exportatorilor locali.

Cât priveşte portul Constanţa, capacităţile acestui port principal al României sunt limitate, apreciază diplomatul rus, iar pentru a le extinde "ar fi nevoie de aproximativ cinci ani şi circa 1 miliard de euro pentru efectuarea lucrărilor necesare".

 

Citește mai multe informații AICI.

 

Urmăreşte pagina de Facebook „Ploiesti TV” !

CITEȘTE ȘI:

Sportivii CSM Ploiești au facut perfomanță. Vezi rezultatele acestora

Se scumpește din noul uleiul de floarea-soarelui!