Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au oferit marți recomandări pentru călătoriile cu avionul în perioada sărbătorilor de iarnă, sfătuind cetățenii să verifice detaliile zborului rezervat, inclusiv dacă bagajul este inclus în prețul biletului și să se ferească de taxele ascunse/ De asemenea, pasagerii trebuie să știe că, în cazul întârzierilor, au dreptul la băuturi răcoritoare, două convorbiri telefonice și cazare gratuită, dacă întârzierea impune o ședere peste noapte!

ANPC a transmis că, înainte de a confirma o rezervare, călătorii ar trebui să verifice detaliile zborului, având în vedere că nu beneficiază de dreptul de retragere de 14 zile pentru zborurile rezervate online. Este important să nu se lase influențați de ofertele cu prețuri reduse sau de menționarea numărului de persoane care consultă același zbor. De asemenea, trebuie verificate data zborului, numele și prenumele, precum și dacă bagajul este inclus în prețul biletului.

Pasagerii trebuie, de asemenea, să se asigure că au suficient timp pentru conexiuni dacă rezervă mai multe zboruri separate și să verifice locația aeroporturilor de plecare și sosire în raport cu punctul de plecare și destinația finală.

ANPC avertizează și asupra taxelor ascunse, care pot crește costul biletului de avion. Printre acestea se numără taxele pentru asigurarea de anulare, bagajele suplimentare, check-in-ul la aeroport și alegerea locului.

În cazul întârzierilor, pasagerii au dreptul la băuturi răcoritoare și două convorbiri telefonice sau SMS-uri. Dacă întârzierea necesită o ședere peste noapte, compania aeriană trebuie să ofere cazare gratuită și transport între aeroport și locația cazării. Dacă întârzierea depășește trei ore la destinație, pasagerii pot solicita o compensație financiară. Dacă întârzierea este mai mare de cinci ore, aceștia au dreptul să renunțe la călătorie și să ceară rambursarea integrală a biletului.

În cazul anulării zborului, compania aeriană trebuie să ofere opțiunea de rambursare a biletului sau redirecționare către destinația finală, acoperind costurile de masă și cazare pe durata așteptării. În funcție de circumstanțele specifice, pasagerii pot beneficia de compensație financiară.

De asemenea, dacă pasagerii sunt refuzați la îmbarcare, deși au o rezervare validă și se prezintă la timp, aceștia au dreptul la asistență, rambursare și compensație, similar cu drepturile prevăzute în caz de întârzieri și anulări.