Foto: DRDP Brașov

Primele utilaje au început lucrul pe autostrada Sibiu – Făgăraș (A13) marcând un pas important în realizarea acestei secțiuni a A13. Momentan se lucrează la amenajarea primei organizări de șantier, din cele patru amplasate pe traseu, în zona comunei Cârța, județul Sibiu.

Aici vor fi cazați peste 400 de muncitori, iar în același loc vor exista birouri pentru personalul tehnic care coordonează lucrările. Tot în această zonă va fi amplasată o zonă de producție, unde au fost deja aduse zeci de utilaje și se lucrează intens la asamblarea stațiilor de producere a asfaltului și betonului, esențiale pentru construcția autostrăzii, conform DRPD Brasov.

Constructorul turc urmează să înceapă curând lucrările efective pe teren, demarând amenajarea drumurilor tehnologice de pe culoarul lotului 3 al autostrăzii, care se întinde pe o distanță de 17,5 km, între Arpașu de Jos și Sâmbăta de Sus.

Compania Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, antreprenorul turc responsabil de construcția autostrăzii, se află în faze avansate de proiectare pentru întreaga secțiune Sibiu – Făgăraș, cu o lungime totală de 68 km. Traseul este împărțit în patru loturi distincte:
– Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G), în lungime de 14,25 km;
– Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km;
– Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B), în lungime de 17,61 km;
– Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș, în lungime de 16,26 km, plus un drum de legătură cu DN1, de 5,6 km.

Pe traseul acestei autostrăzi vor fi construite:

– 7 noduri rutiere,
– 90 de poduri,
– 12 viaducte,
– 2 Centre de întreținere și coordonare,
– 1 punct de sprijin,
– 4 parcări.

Lucrările la autostrada Sibiu – Făgăraș trebuie finalizate în termen de trei ani. Proiectul beneficiază de o garanție de zece ani, asigurând o infrastructură sigură și durabilă.