Pe 27 martie 2025, comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), sub coordonarea președintelui Cristian-Victor Popescu Piedone, au desfășurat o acțiune de verificare în Gara de Nord din București, Sector 1
În urma controalelor efectuate la 16 unități comerciale, inspectorii ANPC au descoperit multiple abateri de la normele legale privind protecția consumatorilor. Printre principalele probleme identificate se numără:
-
Lipsa autorizației de funcționare
-
Produse expirate sau materii prime păstrate necorespunzător
-
Igienă deficitară în spațiile de preparare și grupurile sanitare
-
Agregate frigorifice deteriorate sau murdare
-
Lipsa elementelor de identificare pentru produsele utilizate în prepararea băuturilor
-
Nerespectarea temperaturilor de păstrare a alimentelor
-
Diferențe între gramajul afișat și cel real al produselor vândute
-
Depuneri de excremente și lipsă igienizare pe banda rulantă de acces spre metrou
În urma neregulilor constatate, ANPC a aplicat 23 de amenzi în valoare totală de 161.000 lei, a emis 8 avertismente și a dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de 6.826 lei.
Unități închise temporar
Pentru șase operatori economici, s-a dispus suspendarea activității până la remedierea problemelor:
-
SC ISEMIR SRL
-
La 3M PAT-PAN CONCEPT – POLEN
-
La 3M PAT-PAN CONCEPT – PIZZA LA CUPTORUL CU LEMNE
-
SC 3M PAT-PAN CONCEPT SRL – POLEN
-
GEAVIDAROMA SRL – GAMA EXPRES AUTOSERVIRE
-
LAGARDELE TRAVEL RETAIL SRL
Operatorii vizați își vor putea relua activitatea doar după remedierea deficiențelor constatate și verificarea acestora de către ANPC.
