Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a comentat marți plângerea depusă la Comisia Europeană de Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private, referindu-se la înființarea unei noi companii de transport de marfă de stat!
Grindeanu a recunoscut că această măsură nu este pe placul tuturor, însă a subliniat că totul este realizat conform deciziilor Comisiei Europene, fără a exista vreo contradicție.
„CFR Marfă se va transforma în compania Carpatica. Știu că există piedici, dar sunt convins că această companie este necesară. În ultimii doi ani, CFR Marfă a ajuns pe profit operațional”, a declarat Grindeanu.
Ministrul a explicat că modelul aplicat în cazul CFR Marfă va fi similar cu cel utilizat în Italia, pentru fosta companie de transport aerian Alitalia, care a falimentat și a fost înlocuită cu Ita.
„Asta vrem să facem și la CFR Marfă: să preluăm partea sănătoasă din companie și să creăm o nouă entitate”, a adăugat Grindeanu.
În cadrul declarațiilor sale, Grindeanu a menționat că în proiectul de buget al României pentru acest an este prevăzută capitalizarea noii companii cu două miliarde de lei, iar planul de transformare a CFR Marfă este susținut și de rezultatele financiare recente, care arată profit operațional, chiar dacă compania a avut pierderi istorice.
Pe de altă parte, Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România (OPSFPR) a anunțat că a depus o nouă plângere la Comisia Europeană, contestând nerespectarea obligațiilor României în ceea ce privește recuperarea ajutoarelor de stat incompatibile acordate CFR Marfă și înființarea Carpatica Feroviar România.
Patronatul acuză statul român de utilizarea fondurilor publice pentru achiziționarea materialului rulant de la CFR Marfă, în vederea capitalizării noii companii.