Compania Națională „Poșta Română” a anunțat că a început distribuirea scrisorilor informative referitoare la amnistia fiscală, conform convenției semnate cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF)!
Peste 800.000 de contribuabili vor primi aceste notificări. „Poșta Română” desfășoară această acțiune în baza OUG nr. 116/2024, care vizează măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare, inclusiv anularea unor datorii fiscale conform OUG nr. 107/2024.
Prin intermediul Poștei Române, contribuabilii vor primi la domiciliu:
– O scrisoare detaliind cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la 31 august 2024, inclusiv sumele care trebuie achitate și cele care pot fi anulate.
– Un model de „Notificare privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare”.
– Un model de „Cerere privind anularea unor obligații bugetare”.
De asemenea, curierii poștali vor prelua de la domiciliul contribuabilului plicul cu „Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare” și îl vor expedia către organul fiscal competent.
Poșta Română va putea, de asemenea, să încaseze sumele aferente obligațiilor bugetare ce trebuie achitate, fie la domiciliul fiscal al contribuabilului, fie la oficiul poștal, pentru cei care aleg să plătească în numerar sau cu carduri bancare.
Compania subliniază că este singura companie de curierat și servicii poștale din România care ajunge în toate colțurile țării, având astfel un rol esențial ca furnizor de servicii poștale la nivel național.
„Poșta Română” se află într-un proces constant de modernizare și optimizare, oferind o gamă variată de servicii, inclusiv tipărirea timbrelor, insertarea de materiale în plicuri și servicii financiare, bancare și de publicitate.
Guvernul a adoptat, pe 25 septembrie, o Ordonanță de urgență care reglementează convenția dintre ANAF și Poșta Română, prin care compania va distribui scrisori de informare contribuabililor cu datorii fiscale, fie persoane fizice, fie juridice, care detaliază beneficiile și condițiile de accesare a facilităților fiscale, inclusiv cuantumul obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024.
Dacă un contribuabil dorește să beneficieze de facilitățile fiscale stabilite prin OUG 107/2024, angajații poștali vor prelua plicul cu notificarea și vor încasă, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poștal, sumele aferente obligațiilor bugetare ce trebuie achitate, conform informațiilor furnizate de Guvern.
Ministerul Finanțelor Publice va asigura ANAF fondurile necesare pentru aceste servicii oferite de Poșta Română.