foto: ziarulunirea.ro

Primul tren achiziționat de România în ultimele două decenii s-a defectat la mai puțin de 24 de ore de la prima sa cursă, la care au participat premierul și ministrul transporturilor

Trenul electric urma să plece în această dimineață, la ora 05:40, din Gara de Nord spre Brașov. Din cauza problemelor tehnice, călătorii au fost nevoiți să aștepte jumătate de oră până când a ajuns următorul tren programat. Trenul Coradia Alstom, inaugurat ieri în prezența mai multor politicieni, a dezamăgit astăzi pasagerii care își cumpăraseră bilete pentru acest serviciu. Ministrul Transporturilor, care a făcut cursa inaugurală, nu a părut afectat de incident.

„Eu cred că în cel mai scurt timp va fi băgat în circulaţie. Azi sau mâine”, a declarat Sorin Grindeanu.

Problemele au apărut după ce trenul electric a fost tractat din depou de o locomotivă diesel, veche de 50 de ani.

„La decuplarea trenului de la locomotiva de manevră la depou, au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcţii pe computerul de bord. Trenul este complet funcţional, dar, dată fiind prioritatea acordată siguranţei pasagerilor, care pentru noi e mai presus de orice, am decis să ţinem trenul în depou pentru a efectua activităţi suplimentare”, a declarat Gabriel Stanciu, director ALSTOM.

Aceste trenuri noi ar trebui să circule pe infrastructura modernizată. Avem doar 600 de km de infrastructura modernizata din cei 16.926 de km de cale ferată. Deci mult prea putin. Si aceste trenuri, din punctul nostru de vedere, ar trebui sa circule pe  infrastructura modernizată pentru că, si asa, vedem, s-a defectat in a doua zi”, a declarat Rodrigo Maxim, lider sindicat CFR.

Un alt tren nou urmează să fie pus în circulație la sfârșitul lunii, iar 25 de trenuri noi sunt planificate pentru anul viitor.