Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le recomandă celor care călătoresc cu avionul în perioada sărbătorilor să fie atenți la detalii esențiale pentru a evita eventualele neplăceri!

Iată ce trebuie verificat înainte de călătorie:

  • Data și detaliile zborului rezervat, precum și informațiile personale.
  • Dacă prețul biletului include bagajul.
  • Posibile taxe suplimentare și condițiile pentru conexiuni, în cazul în care rezervați mai multe zboruri.

De asemenea, pasagerii sunt sfătuiți să verifice locațiile aeroporturilor de plecare și sosire din timp, pentru a-și putea organiza transportul corespunzător.

Drepturile pasagerilor în caz de întârzieri:

  • În cazul întârzierilor semnificative, pasagerii au dreptul la băuturi răcoritoare și două convorbiri telefonice.
  • Dacă întârzirea presupune o noapte de cazare, aceasta trebuie oferită gratuit.

ANPC atrage atenția că, deși ofertele de prețuri reduse sau locurile disponibile pot părea atrăgătoare, este important ca pasagerii să le analizeze cu atenție înainte de a lua o decizie.

Pentru informații suplimentare și soluționarea eventualelor reclamații, pasagerii se pot adresa Centrului European al Consumatorilor din România (ECC Romania), care se ocupă cu gestionarea reclamațiilor transfrontaliere.