Ministerul Educației a publicat astăzi în Monitorul Oficial calendarele evaluărilor de la sfârșitul claselor a ÎI-a, a IV-a și a VI-a
Noutățile legate de organizarea celor trei evaluări naționale din 2025 (EN 2025), conform legislației actuale, includ mai multe schimbări importante:
Durata testului de la Evaluarea Națională pentru clasa a II-a (EN II) va crește de la 30 de minute la 45 de minute. Această decizie are ca scop armonizarea timpului alocat pentru testele scrise, astfel încât toți elevii, inclusiv cei din zonele rurale, să aibă suficient timp pentru a-și demonstra competențele de citit, scris și calcul, într-o oră de curs obișnuită.
Denumirea probelor de evaluare pentru clasa a IV-a (EN IV) a fost modificată în conformitate cu prevederile Legii nr. 198/2023, care prevede că elevii vor susține evaluări scrise și obligatorii la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, la disciplinele limbă și comunicare, matematică și științe.
Pentru Evaluarea Națională de clasa a VI-a (EN VI), testele vor fi structurate astfel:
a) primul test va evalua competențele din aria „Limbă și comunicare” – Limba română,
b) al doilea test va evalua competențele din aria „Limbă și comunicare” – Limba maternă,
c) al treilea test va evalua competențele din aria „Matematică și Științe ale naturii”.
Elevii din minoritățile naționale care au studiat în limba maternă vor susține testul la „Matematică și Științe ale naturii” atât în limba maternă, cât și în limba română.
Rezultatele obținute de elevi la evaluările EN II, EN IV și EN VI din anul școlar 2024-2025 vor fi exprimate sub formă de punctaje. Aceste punctaje vor fi încărcate individual pentru fiecare elev, în funcție de clasă și testul susținut.
Rezultatele individuale ale acestor evaluări nu vor fi făcute publice, nu vor fi afișate și nu vor fi trecute în catalogul clasei. Totuși, la cererea scrisă a elevului, punctajele obținute pot fi echivalate în calificative sau note, care vor putea fi înregistrate în catalog.