Sursa foto: Compania Națională de Investiții Rutiere

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a finalizat documentația necesară pentru lansarea licitațiilor privind proiectarea și execuția ultimelor trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii (A8), care leagă Lețcani de Ungheni

Documentația a fost transmisă astăzi spre validare la Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP).

Tronsoanele ce urmează să fie licitate se întind pe o lungime totală de 33 de kilometri și sunt estimate să coste peste 9 miliarde de lei. Aceste tronsoane sunt considerate esențiale pentru finalizarea autostrăzii, un proiect strategic ce va conecta regiunile Moldova și Muntenia.

În urma discuțiilor cu antreprenorii, CNIR a adus unele modificări importante în documentația de atribuire. Printre acestea se numără stabilirea unui procent de 0,5% din valoarea contractului pentru constituirea garanției de bună execuție, în cazul opțiunii de rețineri succesive. De asemenea, termenul pentru depunerea ofertelor va fi extins în funcție de complexitatea fiecărui proiect, iar ofertanții vor putea semna documentația de atribuire fie electronic, fie printr-o declarație pe proprie răspundere. În plus, CNIR a simplificat modul de prezentare a graficului de execuție.

Detalii tehnice ale celor trei tronsoane:

  • Tronsonul 3, Lețcani – Iași (DN 24), cu o lungime de 17,7 km, va include 18 poduri și pasaje, 6 tunele și 2 noduri. Durata estimată pentru proiectare și execuție este de 46 de luni.

  • Tronsonul 4, Iași – Golăiești (12,7 km), va include 12 pasaje, 2 tunele și un nod. Durata proiectului: 46 luni.

  • Tronsonul 5, Golăiești – Vamă (pod peste Prut la Ungheni), cu o lungime de 2,77 km, va fi realizat într-un termen de 18 luni.

Licitațiile pentru aceste tronsoane vor fi lansate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) după finalizarea procedurilor administrative, deschizând astfel drumul pentru implementarea acestui proiect de infrastructură de importanță majoră