Lanțul de restaurante fast-food McDonald’s a raportat luni un declin surprinzător al vânzărilor pe trimestru

Lanțul de restaurante fast-food McDonald’s a raportat o scădere globală a vânzărilor de 1% în al doilea trimestru din 2024, marcând primul declin în ultimele 13 trimestre. Analiștii se așteptau la o creștere de 0,53%, conform datelor LSEG. Inflația persistentă a determinat consumatorii cu venituri mai scăzute să aleagă opțiuni alimentare mai accesibile de acasă, ceea ce a condus și la lansarea de oferte mai ieftine de către lanțurile de fast-food, inclusiv McDonald’s și Burger King, pentru a-și crește vânzările.

În ciuda acestui declin, McDonald’s și-a menținut previziunile pentru marja de profit în 2024, estimată la 40% în segmentul mediu-superior, și a păstrat bugetul pentru cheltuieli de capital la 2,7 miliarde de dolari. Peste jumătate din această sumă va fi alocată deschiderii de noi restaurante atât în SUA, cât și pe plan internațional.

După lansarea meniului de cinci dolari pe 25 iunie, McDonald’s a decis să extindă oferta și pe parcursul lunii august în majoritatea locațiilor din SUA. Analistul Brian Yarbrough de la firma Edward Jones a subliniat că „Cea mai mare lovitură pentru McDonald’s a fost reprezentată de consumatorii cu venituri mai scăzute care şi-au redus vizitele mai mult decât în timpul altor perioade dificile din punct de vedere economic”, a apreciat analistul Brian Yarbrough de la firma Edward Jones, potrivit Agerpres.

În acest an, acțiunile McDonald’s au scăzut cu 15%, deși luni înregistrau un ușor avans în predeschiderea Bursei de la New York.

Pentru trimestrul al doilea din 2024, câștigurile companiei au totalizat 2,022 miliarde de dolari, echivalentul a 2,80 dolari pe acțiune, comparativ cu 2,31 miliarde de dolari, sau 3,15 dolari pe acțiune, în aceeași perioadă din 2023. Veniturile au fost de 6,490 miliarde de dolari, în scădere ușoară față de 6,498 miliarde de dolari în trimestrul doi din 2023.