Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) urmărește cu atenție situația din Marea Neagră, după ce două nave petroliere au fost avariate în zona strâmtorii Kerci. Incidentul, produs în urma unei furtuni puternice, a avut loc pe 15 decembrie 2024, pe culoarul care leagă Marea Neagră de Marea Azov.
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a convocat o întâlnire de lucru pentru a analiza implicațiile accidentului și a coordona măsurile necesare pentru gestionarea situației. Accidentul implică nave încărcate cu produse petroliere, ceea ce ridică preocupări legate de impactul potențial asupra mediului marin. Autoritățile naționale colaborează cu instituții internaționale pentru a monitoriza și evalua riscurile, în vederea prevenirii unei crize ecologice în regiunea afectată.
„Ne-am consultat în cadrul acestei întâlniri cu specialiștii din #MMAP, #INHGA, Poliția Română, Paza de Coastă, Apele Române – ABA Dobrogea-Litoral și Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Marina „Grigore Antipa”, în ceea ce privește posibilitatea ca unda de poluare să ajungă în apele teritoriale românești ale Mării Negre, sau cum poate afecta unda de poluare țara noastră. Sunt în contact, încă de la primele ore ale dimineții, cu ministrul mediului și apei din Bulgaria, Petar Dimitrov și cu Svitlana Grynchuk, ministrul protecției mediului și resurselor naturale din Ucraina. Din informațiile pe care le avem până în acest moment, nu există riscul ca o poluare semnificativă cu petrol să ajungă în partea de vest a Mării Negre și să pună în pericol apele teritoriale românești. Având în vedere că accidentul a avut loc pe culoarul Kerci, spre Marea Azov, specialiștii consideră că pe această zonă nordică a Mării Negre de legătura cu Marea Azov, curenții au direcția principală în sens invers acelor de ceasornic, așa că deplasarea este întârziată, posibilitatea de a ajunge în zona litoralului românesc fiind infimă. Specialiștii de la ABADL monitorizează prin cele 9 stații hidrometrice de coastă și cele 7 profiluri hidrologice de larg, de 3 ori pe zi, direcția și viteza curenților marini”, a precizat Mircea Fechet.