Ministerul Educatiei a lansat în dezbatere publică proiectul de Ordin de Ministru pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale la sfârșitul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025
Principalele schimbări aduse de Metodologie includ:
– rezultatele evaluării vor fi exprimate sub formă de punctaje;
– la cererea scrisă a elevului, punctajele pot fi transformate în calificative sau note și înscrise în catalog;
– rezultatele evaluării naționale vor fi înregistrate în portofoliul educațional al elevului;
– CNPEE va avea posibilitatea de a organiza sesiuni de instruire online pentru președinții comisiilor județene responsabile de organizarea și desfășurarea evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a.
CALENDARUL evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025
1. Evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a II-a – EN II:
Limbă și comunicare – Scris – Limba română – 13 mai 2025
Limbă și comunicare – Scris – Limba maternă – 13 mai 2025
Limbă și comunicare – Citit – Limba română – 14 mai 2025
Limbă și comunicare – Citit – Limba maternă – 14 mai 2025
Matematică și Explorarea mediului – 15 mai 2025
Limbă și comunicare – Scris – Citit – Limba română pentru minorităţile naționale – 16 mai 2025
2. Evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a IV-a – EN IV:
Limbă și comunicare – Limba română/ Limba română pentru minoritățile naționale- 20 mai 2025
Matematică și Științe ale naturii – 21 mai 2025
Limbă și comunicare – Limba maternă – 22 mai 2025
3. Evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a VI-a – EN VI:
Limbă şi comunicare – Limba română – Limba modernă I – 27 mai 2025
Limbă și comunicare – Limba maternă – 28 mai 2025
Matematică şi Ştiinţe ala naturii – 30 mai 2025
MAI MULTE DETALII SUNT DISPONIBILE AICI