Pentru peste 60 de elevi a trei licee din Ploiești, sfârșitul clasei a 12-a a venit la pachet cu o „țeapă” – tinerii nu au primit nici acum albumele de la fotograf, care îi tot amână de luni bune!
Patru clase de la 3 licee din Ploiești au decis încă din toamna anului 2023 să colaboreze cu B.A, pentru realizarea ședințelor foto de final de liceu care urmau să aibă loc în perioada aprilie-iunie.
Tot în toamnă, elevii din fiecare clasă au încheiat un contract cu acesta prin care fotograful își asuma faptul că toate serviciile vor fi îndeplinite: FOTOGRAFIEREA INDIVIDUALĂ A ELEVILOR, FOTOGRAFIEREA GRUPURILOR DE ELEVI, LIVRAREA ȘI TIPĂRIREA FOTOGRAFIILOR ÎN ALBUMUL ȘCOLAR.
Fiecare elev a achitat suma de 180 de lei care includea ședința foto și costul albumului fizic. Ulterior, în primăvară, au fost nevoiți să închirieze robele și tocile de la unul dintre colaboratorii cu care B.A. lucrează, care au venit într-o stare proastă, șifonate, cu un miros urât.
După realizarea ședințelor foto, pozele în format digital au sosit la diferență de maxim o săptămână, după care elevii au fost nevoiți să își aleagă pozele și citatul care va apărea în albumul fizic. Albumele urmau să fie gata până la începutul lunii august.
Cu cât data de livrare a albumelor se apropia, fotograful a început să le invoce diverse motive pentru care albumele au probleme care vor întârzia procesul de livrare: tipografia, machetarea, copertarea, transportul, curierul, numărul mare de comenzi, colaboratorii. În urma acestor discuții, cel care le-a promis elevilor albumul pentru final de liceu a decis să nu mai răspundă la zecile de mesaje pe care le primea de la fiecare clasă. Astfel, la final de august, elevii încă așteaptă albumele care trebuiau să fie gata cel târziu la începutul acestei luni.
Menționăm faptul că în cazul unei singure clase, la insistențele mai multor părinți, fotograful s-a oferit să restituie o sumă de bani elevilor pentru lipsa albumelor.
Sunat de părintele unei eleve, care a primit o sumă de bani înapoi, pentru a cere explicații, fotograful a spus că a returnat o sumă de bani ca formă de „garanție că albumele vor fi gata” și că el va continua colaborarea cu elevii.
„ El trebuia să soluționeze problema, nu să restuie suma de bani, așa dai dovada de profesionalism! Și-a făcut un review prost. Noi nu vrem banii, noi vrem amintirea elevilor…dar am fost doar amânați.” a declarat mama unei eleve.
„Am decis sa colaboram cu el deoarece totul arata calitativ, la inceput comunicarea a fost buna. Pe parcurs au inceput sa scartaie lucrurile, noi trimitand tot ce trebuia in mai. Mereu eram amanati, ni se promitea ca se va rezolva in 2 saptamani. Ultima data ni s-a spus ca pe doi august vor ajunge, cand sa plecam sa ne vedem cu el, primim mesaj ca toate albumele au ajuns dar nu si ale noastre, el returnandu-ne o parte din suma spunand sa o avem ca si garantie pana va rezolva el. Albumele nici pana la data de astazi nu sunt gata pentru cei ce au decis ca vor albumele si nu banii.” a transmis una din eleve care a colaborat cu fotograful.
Contactat pentru a oferi un răspuns asupra situației, în timp ce părinții îl acuză că nu și-a îndeplinit contractul, fotograful acuzat a revenit cu următorul mesaj:
„Anul acesta am colaborat cu peste 25 de clase in ceea ce priveste partea de albume scolare. In urma colaborarilor mele cu cei peste 600 de elevi inevitabil au fost cativa elevi nemultumiti sau cu care colaborarea nu a decurs asa cum ar fi trebuit. Deoarece albumele pe care eu le-am realizat sunt unele personalizate, in livrarea produsului final este necesara si colaborarea eficienta a elevilor. Ei au de ales citat, culoarea copertei si fotografiile ce vor aparea in album. Timpul de livrare depinde in mod direct de elevi deoarece daca acestia nu isi aleg fotografiile la timp sau nu raspund prompt la cerinte, acesta este prelungit. Cu o singura clasa am fost nevoit sa închei colaborarea din cauza timpului de livrare care nu a fost unul satisfăcător pentru elevi iar in acel caz banii au fost returnati iar colaborarea a fost incheiata intr-un mod profesionist.”