Foto: Sorin Grindeanu

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a inaugurat astăzi primul tren electric modern achiziționat în ultimii 22 de ani

Trenul, parte a unui contract în valoare de 1,7 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și poate atinge viteze de până la 160 km/h.

Noul tren dispune de 55 de locuri la clasa I, 294 de locuri la clasa a II-a și două locuri special destinate persoanelor cu mobilitate redusă. Acesta este primul dintr-un lot de 37 de trenuri electrice, care vor deservi mai multe rute importante până în 2026, printre care București-Suceava, București-Cluj-Napoca, București-Constanța și Cluj-Napoca-Iași.

Ultima achiziție semnificativă de material rulant a avut loc în perioada 2002-2003, când au fost introduse trenurile „Săgeata Albastră”, propulsate cu motoare diesel. Pe lângă aceste noi trenuri electrice, Ministerul Transporturilor are în derulare alte patru contracte pentru achiziționarea a încă 82 de trenuri moderne, finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și Fondul pentru Modernizare. Aceste contracte includ și posibilitatea suplimentării cu 9 unități adiționale.

Astfel, toate cele 5 contracte prevăd inclusiv achiziționarea suplimentară a încă 9 trenuri (prin act adițional). În plus, sunt în pregătire licitații pentru achiziționarea a încă 58 de trenuri electrice noi și 12 trenuri cu hidrogen. În următorii 4 ani, România va beneficia practic de un total de 189 de trenuri electrice noi, la care se vor adăuga 39 locomotive noi, dar și 75 de locomotive și 139 vagoane modernizate. Vom acoperi astfel rute de lung și de scurt parcurs pe tot teritoriul național, ceea ce va contribui la o dezvoltare mai eficientă a economiei României. – a transmis Sorin Grindeanu.
Foto: Sorin Grindeanu
Foto: Sorin Grindeanu