Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat Aeroportul Internaţional Henri Coandă cu 10.000 de lei din cauza temperaturii ambientale peste limita normală
„În urma apariţiei în spaţiul public a unor informaţii care semnalau defecţiuni la sistemul de ventilaţie din Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti.
Verificările au confirmat existenţa unei temperaturi ambientale peste limita normală, respectiv între 24-31 grade Celsius în zonele terminalelor Plecări şi Sosiri, precum şi în saloanele din zona internaţională Schengen şi non-Schengen. Ca atare, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni: amendă contravenţională în cuantum de 10.000 lei; măsura remedierii deficienţei, în termen de 48 de ore”, se menţionează în comunicat.
Miercuri, CNAB a anunțat că Aeroportul Internațional Henri Coandă a suferit o avarie majoră la sistemul de climatizare, afectând în special zona de îmbarcare.
„Ca urmare a suprasolicitării generate de temperaturile caniculare din ultima perioadă, sistemul de climatizare al aeroportului Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă. A fost afectată, în special, zona de îmbarcare („Finger”).
CN Aeroporturi Bucureşti a luat măsurile care se impun atât pentru remedierea avariei, cât şi pentru suplimentarea cu noi echipamente, ce vor fi instalate provizoriu în cel mai scurt timp. În acest moment, sunt în curs de reamenajare şi spaţiile comerciale, care vor fi dotate cu sisteme de climatizare proprii”, se menţiona în comunicat.
ANPC a comunicat că întârzierile și anulările zborurilor sunt rezultatul unei situații critice în spațiul aerian european, afectat de gestionarea deficitară a sloturilor aeroportuare din cauza fenomenelor meteorologice multiple și simultane în întreaga Europă.
„Într-o singură zi, de exemplu, spaţiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condiţiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste trei ore, ceea ce a dus la anularea şi reprogramarea zborurilor”, subliniază reprezentanţii autorităţii.
ANPC recomandă pasagerilor să se informeze constant despre condițiile meteorologice în țara de destinație și în cea de plecare, și să păstreze legătura cu companiile aeriene în situații de întârzieri sau anulări de zboruri.
„Conform atribuţiilor, ANPC monitorizează atent atât operatorii economici de transport aerian, cât şi companiile aeroportuare, astfel încât drepturile consumatorilor să fie respectate.Atunci când consideraţi că acestea v-au fost încălcate, încercaţi o soluţionare amiabilă cu operatorul economic, iar când acest lucru nu este posibil, apelaţi la ANPC în situaţia operatorilor de transport aerian cu sediul în România sau la Centrul European al Consumatorilor din România, pentru operatorii de transport aerian care au sediul social pe teritoriul Uniunii Europene conform competenţelor”, spune Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC, citat în comunicat.