Platformele chineze de comerț electronic au dat spre vânzare tricouri cu o imagine a lui Donald Trump care își ține pumnul în aer la câteva momente după ce a fost împușcat

Tricourile, care au fost puse în vânzare la câteva ore după incident, au fost disponibile pe site-uri populare de comerț electronic precum Taobao și JD.com. Motivul pentru care înregistrările au fost eliminate rămâne neclar, dar internetul chinezesc este puternic controlat și conținutul considerat „sensibil” este adesea cenzurat.

Tentativa de asasinat de la un miting din Pennsylvania de sâmbăta trecută a generat discuții ample online, cu hashtag-uri asociate care au devenit virale pe platforma Weibo, similară cu X. Retailerii chinezi întreprinzători au reacționat rapid, lansând primul lot de tricouri imprimate și scoțându-le la vânzare online în mai puțin de trei ore de la incident.

O imagine stocată în cache pe Taobao, unul dintre cele mai mari site-uri de comerț electronic din China, arată tricoul la prețul de 39 de yuani (9 USD; 7 GBP).

Un comerciant Taobao în vârstă de 25 de ani a declarat pentru South China Morning Post că a primit peste 2.000 de comenzi pentru tricouri la doar trei ore după ce le-a scos la vânzare. Majoritatea erau din China și SUA.
Trump a fost sursa atenției online în China de ani de zile – atât din motive pozitive, cât și din motive negative.