Ministrul Educației, Daniel David, a declarat marți că ar trebui luate „măsuri drastice” împotriva practicii unor profesori care le cer elevilor să scrie după dictare sau să copieze din manuale!

El a explicat că această metodă nu aduce beneficii în dezvoltarea culturii, abilităților practice sau valorilor pe care elevii ar trebui să le dobândească la școală. În acest sens, David a subliniat că își dorește interzicerea acestei practici în unitățile de învățământ, adăugând că o problemă majoră în educație nu este legată de conținutul materiilor, ci de modul în care acestea sunt predată.

„În ceea ce privește metoda de predare, am spus că încerc să găsesc o modalitate prin care, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral, să interzicem practicile în care elevii sunt obligați să scrie după dictare sau să transcrie din manuale. Este o metodă dăunătoare, care nu permite transferul real de competențe, cum ar fi cultura, abilități practice și valori”, a declarat Daniel David.

Ministrul a mai menționat că preluarea unor texte din manuale sau dictarea nu contribuie la dezvoltarea competențelor elevilor. În cazurile în care elevii sunt puși să transcrie texte de la profesori, David consideră că ar trebui luate măsuri corective clare.

„Această practică, dacă nu are scopul de a învăța prin scriere creativă sau prin prelucrarea materialelor, trebuie interzisă”, a adăugat ministrul.

De asemenea, Daniel David a vorbit și despre conceptul de manual educațional ideal, susținând că un manual bun ar trebui să stârnească curiozitatea elevilor, astfel încât aceștia să fie motivați să citească lecțiile înainte de ora de curs.