Foto: RetuRO SGR

Aceste date sunt disponibile datorita sondajului realizat de Kantar în luna iunie 2024 pe un eșantion reprezentativ de consumatori arată o creștere semnificativă a numărului celor care au foosit deja Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) 

Conform acestuia, 4 din 5 români intervievați au returnat cel puțin o dată ambalaje SGR, marcând o creștere semnificativă față de luna martie 2024, când doar jumătate dintre cei chestionați raportau acest comportament.

Pe măsură ce tot mai mulți consumatori au început să folosească Sistemul de Garanție-Returnare, sondajul indică și o creștere a frecvenței de returnare a ambalajelor. Conform studiului, în martie 2024, 25% dintre respondenți declarau că returnează ambalaje SGR regulat, acest procent a crescut la 57% în doar trei luni. De asemenea, se observa că 38% dintre respondenți au utilizat sistemul de peste 10 ori în ultimele 7 luni.

„În momentul de faţă, ne concentrăm pe atingerea obiectivului programului, cel de a contribui la creşterea ratei de reciclare în România, precum şi de a avea un mediu mai curat. Sistemul de Garanţie-Returnare din România este un proces complex, fiind cel mai mare sistem complet integrat la nivel global şi al doilea ca mărime din Europa, după cel din Germania. Era de aşteptat să întâmpinăm şi provocări, capitol la care observăm experienţe similare cu cele ale celorlalte ţări care au introdus sistemul. Este nevoie de aproximativ 18 luni pentru ca un astfel de sistem să ajungă la maturitate”, spune Gemma Webb, CEO şi Preşedinte al Directoratului RetuRO.

Conform noului studiu, percepția consumatorilor față de RetuRO, administratorul celui mai mare proiect național de economie circulară din sectorul de mediu, s-a îmbunătățit.

  • 81% dintre respondenți văd RetuRO ca o companie care se implică activ și le oferă mijloacele necesare pentru reciclare
  • 75% o consideră cea mai bună soluție pentru colectarea și reciclarea eficientă a ambalajelor.

Studiul mai relevă că notorietatea Sistemului de Garanție-Returnare a crescut în rândul populației, 98% dintre românii chestionați fiind acum familiarizați cu sistemul, iar 92% recunoscând corect logo-ul „Ambalaj cu garanție”.