Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că, pe data de 8 ianuarie 2025, a primit cinci oferte pentru proiectarea și construcția Drumului Expres Focșani-Brăila
Competiția reunește constructori și asocieri din România, Italia și Bulgaria, reflectând interesul internațional pentru această investiție majoră.
Lista ofertanților:
- WEBUILD SPA-MILANO (Italia)
- Asocierea TRACE Group Hold (Bulgaria) – Tancrad – Citadina 98 – Add Global Design – Creative Road Design – Primacons Group SRL – Drum Asfalt – Olroad Construct
- Asocierea SA&PE Construct (România) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Arcada Company
- Asocierea CONI (România) – Pimk – TQM Management
- Asocierea DANLIN XXL (România) – Intertranscom Impex SRL – Groma Hold LTD
Valoarea totală a contractului este estimată la 5,3 miliarde de lei, cu finanțare europeană. Proiectul are o durată de implementare de 42 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția efectivă.
Drumul va avea o lungime de 73 km și va conecta Autostrada Moldovei (A7) cu Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx6), precum și cu județele Tulcea și Constanța. Proiectul a fost licitat într-un singur lot, fiind astfel cel mai lung tronson de mare viteză construit printr-un singur contract.
Criterii de evaluare: CNIR a inclus criterii moderne de evaluare, respectând obiectivele de dezvoltare socială și politicile de mediu. Oferta tehnică are o pondere de 60%, iar cea financiară 40%. Factorii tehnici includ:
- 6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea localnicilor, persoanelor cu dizabilități și șomerilor);
- 5% pentru utilizarea materialelor sustenabile;
- 5% pentru utilizarea utilajelor ecologice (hibrid/electrice);
- 6% pentru integrarea tehnologiei Building Information Modelling (BIM).