In noul raport anual ,,EDUCATION AT GLANCE 2024″ România se numără printre tarile ce au raportat un deficit de profesori calificați în învățământul secundar la începutul anului școlar 2022-2023
În România, procentul adulților care nu au terminat studiile liceale este de 25%, aproape dublu față de media OCDE, care era cu 12 puncte procentuale mai mică în 2023. Această situație se reflectă și în rata angajabilității: doar 48% dintre tinerii de 25-34 de ani fără diplomă de liceu reușesc să găsească un loc de muncă, în contrast cu 79% dintre cei care au finalizat studiile liceale sau postliceale.
În timp ce procentul de angajare al celor cu studii liceale sau postliceale este similar cu media OCDE (79%), rata de angajare a celor fără diplomă de liceu este mult sub media OCDE, care este de 61%. Aceste date subliniază riscurile semnificative la care sunt expuși adulții care nu finalizează studiile liceale, cu impact asupra realizărilor sociale și profesionale pe parcursul vieții.
Ciclul complet al învățământului secundar superior este obligatoriu în 12 sisteme de învățământ (Belgia, Brazilia, Canada, Chile, Costa Rica, Israel, Mexic, Țările de Jos, Portugalia, România și Turcia). Cu toate acestea, participarea este parțial obligatorie (adică pentru primii ani de învățământ secundar superior) în 17 țări și deloc obligatoriu pentru 14 țări (a se vedea capitolul B2, tabelul B2.1).- se prezinta în document.
Deficitul la noi în țară se regăsește cel mai mult în următoarele discipline: Matematică, Științele naturii, Educație fizică, Arte, „Alte materii”, conform edupedu.ro.